Forum  Strona pewnej grupki z Błeszna :D Strona Główna Strona pewnej grupki z Błeszna :D
..::BłesznoTeam::..


Kopiowanie/nagrywanie gier PS2 na DVD

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona pewnej grupki z Błeszna :D Strona Główna -> PlayStation 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
sebaq
Administrator



Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jestes ??

 PostWysłany: Śro 9:49, 01 Sie 2007    Temat postu: Kopiowanie/nagrywanie gier PS2 na DVD Back to top

I Sposob

Alcohol 120%
1.) Wybieramy z "Menu" "kreator odczytu"

2.) Pojawi sie okienko. Wybieramy nasza nagrywarke i okreslamy wielkosc naszego obrazu (jesli mamy partycje na FAT32 maksymalny rozmiar "czesci" nie moze przekraczac 4GB. Opcja "ignoruj bledy odczytu" musi byc nie zaznaczona. Klikamy na "dalej"

3.) Wybieramy lokalizacje naszego, przyszlego obrazu oraz (ewentualnie) jego nazwe. Klikamy na start i mamy troche czasu dla siebie. Powinien pojawic sie obraz .mdf/.mds


4.) Wybieramy z "Menu" "kreator nagrywania"

5.) Wybieramy obraz, ktory chcemy nagrac na DVD i klikamy "dalej"

6.) Wybieramy predkosc (nie mniejsza niz dwa i raczej nie wieksza niz cztery). Klikamy "start" i znow mamy troche czasu dla siebie.


II Sposob

DVD Decrypter
Bardzo dobry program, jego obsluga zostala sprowadzona do absolutnego minimum (nawet kompletny laik sobie z nim poradzi). Calkowicie darmowy...

1.) Klikamy na "Mode", wybieramy "ISO" i "Read"

2.) Wybieramy miejsce na nasz obraz i jego nazwe

3.) Klikamy na ikonke ponizej i rozpocznie sie odczyt plyty. Powstanie *.iso/*.mdf

4.) Klikamy na "Mode", wybieramy "ISO" i "Write".

5.) Wybieramy obraz, ktory chcemy nagrac na DVD
6.) Wybieramy nagrywarke.
7.) Opcje "BURN-Proof" i "Verify" powinny byc zaznaczone
8.) Wybieramy predkosc (x2-x4)
9.) Klikamy na ikonke ponizej i rozpocznie sie proces nagrywania



III Sposob
CDVDGen

Zanim przystapimy do kopiowania plyty ta metoda, nalezy zaznaczyc iz jest najbardziej hmm... ... hardcore'owa ze wszystkich mozliwych. Ponadto nalezy zaznaczyc iz jesli gra, ktora chcemy skopiowac posiada nie wpisane w TOC dane to wiekszosc plikow bedzie niewidoczna (a co za tym idzie - nie skopiujemy ich). Moze sie tez zdarzyc, ze plyta bedzie miec dwa tracki w tym jeden (zazwyczaj pierwszy) niewidoczny. Innymi slowy: nie warto "kopiowac" tym programem; sa prostsze, lepsze...
Ĺťycze cierpliwosci :]

Zanim przejdziemy do budowania naszego obrazu plyty, nalezy sporzadzic liste sektorow okupowanych przez dane z gry. Znam dwa dosc latwe sposoby na uzyskanie takiej listy wraz z ekstrakcja plikow znajdujacych sie na plycie.

Sposob pierwszy:
1.) Otwieramy program o nazwie ISO Buster (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.6). Powinno pojawic sie nasze "drzewko" calej sesji, a po prawej "zestaw plikow".
2.) Klikamy na zakladke z LBA w prawym okienku. Wszystkie pliki powinny teraz zostac posortowane wzgledem najnizszej wartosci LBA.
3.) Klikamy w lewym oknie na czerwony kwadracik z napisem iso prawym przyciskiem myszy. Najezdzamy i klikamy na "Directory tree and file information/List tree-info (in Edit Window)/LBA, Relative Path". Pojawi sie nowe okienko. Zapisujemy nasza liste w *.txt.

4.) Zaznaczamy wszystkie pliki w iso i klikamy na nie prawym przyciskiem myszy. Wybieramy "Extract objects". Wybieramy miejsce, do ktorego program przekopiuje wszystkie pliki z plyty.


Sposob drugi:
1.) Otwieramy program Apache2 (Win9x/NT) (testowane na wersji 48134).
2.) Wybieramy naped z gra, ktora chcemy skopiowac.
3.) Klikamy na etykiete plyty prawym przyciskiem myszy.

4.) Interesuje nas opcja "Create Filelist" (moze troche potrwac).

5.) Zaznaczamy wszystkie pliki. Klikamy ppm i wybieramy opcje "Extract".

Kiedy mamy juz nasza liste nie pozostaje nic innego jak zbudowac obraz.

1.) Otwieramy CDVDGen. Pierwsze co czynimy po uruchomieniu programu, to wybor dwoch opcji: "Create new project" lub "Open project". Nas interesuje oczywiscie nowy. Klikamy "ok" i stajemy przed kolejnym wyborem: "CD-ROM Master Disc", "DVD-ROM Master Disc" i "DVD-ROM Master (Dual Layer) Disc". Wybor pada na "DVD-ROM Master Disc" (chyba, ze nasz obraz ma byc na dwuwarstwowym nosniku).


2.) Metoda drag&drop przeciagamy pliki z plyty do naszej kompilacji.
3.) Przechodzimy na zakladke "Volume". W polu "Disc Name" wpisujemy np. SLUS-12345.

4.) W polu "Producer Name" wpisujemy... cokolwiek.
5.) W polu "License Area" wybieramy region, z ktorego jest nasza gra:

NTSC-JAP -> Japan
NTSC-US -> America
PAL -> Europ

6.) Reszta pol moze pozostac czysta.
7a.) Przechodzimy na zakladke "Layout". Przed nami najwazniejsza czesc. Przydzielamy plikom identyczne LBA. Do tego byla potrzebna nam lista, ktora uprzednio zapisalismy. Warto w tym miejscu zaznaczyc, ze caly "wypis" jest chronologiczny (wzgledem poczatku kazdego pliku w danym miejscu na plycie). Nie wolno nam tego czynic poprzez opcje "Location" (prawy przycisk myszy na pliku) bez uprzedniego posortowania plikow [!]. Poslugujemy sie tylko i wylacznie opcja "Move select/insert". Jesli zapomnimy o tej zasadzie, przy ktorejs zmianie LBA okaze sie, ze pod tym adresem nie ma juz miejsca, poniewaz jest zajete przez inny plik.

7b.) Jesli plikow jest bardzo duzo, reczne przydzielanie moze doprowadzic do szewskiej pasji. Z pomoca przychodzi CD/DVD Generator Helper (Zandal's Helper) (Win9x/NT) (testowane na wersji 2.0). Po "wypakowaniu" plikow z plyty wrzucamy w to samo miejsce liste LBA wygenerowana przez ISOBustera. Zapisujemy nasz projekt (*.ccz) rowniez w tym samym miejscu. To bardzo wazne... Otwieramy naszego Helper'a i podajemy sciezki do *.txt i *.ccz. Na dole wybieramy folder/dysk gdzie skopiowalismy pliki z plyty. Opcje "Auto or manual seek" zaznaczamy na "Auto". Klikamy na panel "START" a program uporzadkuje LBA w *.ccz.

Jesli dostaniemy komunikat "Buffer overflow" oznacza to, ze *.txt lub *.ccz nie leza razem z plikami z gry w tym samym miejscu na HDD.

8.) Kiedy sie z tym uporamy zapisujemy nasz projekt: "File/Save as" -> nazwa.ccz
9.) Klikamy na "Rec". Program poprosi nas o zapisanie *.iml/*.ims. Tak tez czynimy. Jesli dostaniemy komunikat "ASPI failed" nalezy zainstalowac forceASPI (testowane na wersji 1.7).


Na tym etapie sie na chwile zatrzymajmy. Program, z ktorego korzystamy, przeznaczony jest developerom i sygnowany przez samo $ony. W zwiazku z tym nie ma "zwyklej" nagrywarki, ktora by ten program obslugiwal (teoretycznie, ale o tym pozniej). W gre wchodzi tylko kilka modeli, ktore kosztuja bajonskie sumy, a przeznaczone sa tylko i wylacznie authoringowi (do wersji 1.50). Zapewne zaden z nas nie ma takiej w swoim kompie... I co teraz? Sa trzy metody nagrania takiej plyty.

10a.) Pierwsza i najbardziej zawodna to specjalny patch dla exe'ka programu. Dzieki niemu nasz CDVDGen zgodzi sie wypalic na jednej z ponizszych nagrywarek:

* - NEC ND-1100A
* - NEC ND-1300A
* - NEC ND-2500A
* - NEC ND-2510A
* - NEC ND-3500AG
* - Pioneer DVR-105
* - Pioneer DVR-106D
* - Pioneer DVR-107D
* - Pioneer DVR-108
* - Pioneer DVR-303


Jesli korzystamy z wersji 2.00, program obsluguje nastepujace nagrywarki (for General):

* - Pioneer DVR-S303
* - Pioneer DVR-A04-J (DVR-104)
* - Pioneer DVR-A05-J (DVR-105)
* - Pioneer DVR-A07-J (DVR-107D)
* - Hoei Sangyo DSR-4000dp-5 (wymagany DPM88)
* - Hoei Sangyo DSR-4000dp-10 (wymagany DPM88)
* - Hoei Sangyo DSR-4000dp-5 (wymagany DPM88)
* - Hoei Sangyo DSR-4000dp-10 (wymaganyDPM88)


Wystarczy kliknac na "Rec" a program utworzy obraz, ktory po chwili wypali. Dlaczego zatem ta metoda jest najbardziej zawodna? Program ten nie posiada zadnej ochrony przeciw spadkowi bufora. Podczas nagrywania zalaczyl mi sie wygaszacz ekranu co zaowocowalo... "burn failed". Coz, plyta do smietnika.

10b.) Druga metoda to uzycie, ktoregokolwiek z programow konwertujacych *.iml na *.iso (np. Iml2DVD (Win9x/NT)). Wazne by nie "naruszac" miejsca, w ktorym byly przechowywane pliki z gry. Samo *.iml nie stanowi obrazu (co jest logiczne ~xxxKB), a jedynie wytyczne dla programu jak utworzyc obraz. Nalezy pamietac rowniez, iz jesli obraz przekracza 3.9GB nalezy dokonac tej operacji na partycji z systemem plikow NTFS. Ostatnia moja uwaga jest taka, ze zdarzaja sie wtopy tego typu programom i tworza "puste iso". Jak to sprawdzic? np. jakimkolwiek Hex Edytorem.

10c.) Ostatnia i najlepsza moim zdaniem metoda jest "export image". CDVDGen zapisze obraz w postaci *.000/*.001/*.002/*.003/.../*.lst. Co z tym zrobic? Pliki te stanowia zwyczajne iso, tyle ze podzielone na kawalki. Nalezy je tylko polaczyc w jedna calosc, a nazwe zmienic na *.iso. Czym? z cmd lub np. za pomoca A.F.7 Merge...

Nie wolno nam laczyc plikow wraz z lst. *.lst jest czyms w rodzaju arkusza dyrektyw i nonsensem wydaje sie go laczyc z pozostalymi plikami.

[SYS]
VERSION=1.00
MEDIA=DVD
TARGET=PS2
DISCVERSION=1.00
DATE=2005/06/05-23:57:09
[/SYS]

[CUE]
DISCNAME="SCES-99999 "
PRODUCER="BERION - The Elder Player "
COPYRIGHT="Zdzisiek z bramy obok ;] "
CREATIONDATE=20050605
PSTYPE=2
DISCCODE=01
[/CUE]

[LST]
600000
Wolumin:nazwa obrazu.000
Wolumin:nazwa obrazu.001
[/LST]

11.) Powstale *.iso wypalamy np. za pomoca DVD Decryptera i juz mozemy sie cieszyc z kopii gry.

Zaczerpnięte z forum: unique.webd.pl


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona pewnej grupki z Błeszna :D Strona Główna -> PlayStation 2 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach